En artikel kan publiceras själv på en webbplats, skickas till en populär artikelkatalog eller placeras på en nischad webbplats för att få mer exponering. Framgångsrik artikelmarknadsföring kräver en tydlig förståelse för konsumenternas behov och önskemål. För att vara effektiv måste den identifiera marknadssegment, en specifik innehållsstil och ett leveransschema.
I den här artikeln ska vi undersöka några av de viktigaste aspekterna av artikelmarknadsföring. Men vad är det bästa sättet att ta reda på om det är rätt för ditt företag?
Skapa engagerande innehåll för dina artiklar är nyckeln till framgång inom artikelmarknadsföring. Att skriva en artikel är en färdighet i sig, men syftet är att dela din expertis med potentiella kunder. Se till att dina artiklar erbjuder användbara, handlingsbara råd. Börja din artikel med att ställa en enkel fråga till din målgrupp. Håll dig därefter till ett enkelt skrivformat. När du har skrivit några artiklar vet du vilka ämnen du ska ta itu med härnäst.
För att se en ökning av trafiken bör du syndikera ditt innehåll. Social delning av ditt innehåll är ett annat sätt att locka till sig läsare. Dina sociala följare kan dela dina artiklar med sina vänner, vilket ökar din sociala räckvidd. Social delning kommer också att öka ditt varumärkes ranking och ge mer trafik. Sammanfattningsvis är artikelmarknadsföring ett viktigt sätt att bygga upp en stark närvaro på nätet. För att nå största möjliga framgång bör du följa dessa tre tips. Din verksamhet kommer att växa och ditt företag kommer att blomstra.
Strategi för artikelmarknadsföring – 3 viktiga punkter för din strategi för artikelmarknadsföring
.
När du skapar din artikelmarknadsföringsstrategi är det viktigt att följa några viktiga punkter. För det första måste du välja en catchy titel som beskriver innehållet i din artikel. Den ska vara relevant för det ämne du skriver om. För det andra måste den ha låg konkurrensnivå och hög sökvolym. För att komma på catchy rubriker kan du hitta idéer på internet och i relaterade bloggar. För att skapa en effektiv rubrik kan du överväga att använda nyckelord som har hög sökvolym men låg konkurrens.
För det andra måste din artikel innehålla minst en länk – helst två – som leder läsarna till en specifik sida på din webbplats. Den här länken bör innehålla det nyckelord du marknadsför i ankartexten. Du bör åtminstone inkludera en backlink till din huvudwebbplats eller en dedikerad landningssida. Tänk på att vissa webbplatser för artikelinlämning kanske inte tillåter att du länkar till din försäljningssida. Se till att du väljer rätt webbplatser att skicka in dina artiklar till.
För det tredje bör din strategi för artikelmarknadsföring innehålla välskrivna, informativa och tilltalande artiklar. Dåligt innehåll reflekterar dåligt på dig och din webbplats, så det är viktigt att se till att ditt innehåll är tilltalande för din målgrupp. Även om du kanske har backlänkar från andra webbplatser kommer detta inte att göra någon skillnad om det inte är läsbart eller engagerande. Om ditt innehåll inte är välskrivet och inte säljer, kommer det inte att vara lätt att omvandla besökare till betalande kunder.
Artiklar om marknadsföring online
I den här artikeln diskuterar vi tre typer av artiklar för marknadsföring online: innehåll, sociala medier och native advertising. Innehållsmarknadsföring är ett tillvägagångssätt för onlineannonsering som använder artiklar som ett attraktivt sätt att locka till sig trafik. Native advertising blandas ofta med rekommendationer om obetalt innehåll, vilket gör den svår att upptäcka. E-postmarknadsföring är ett annat populärt alternativ för att nå användare som inte frekventerar populära sociala medieplattformar. E-postmarknadsföring har visat sig vara mycket effektiv och är fortfarande en av de mest kostnadseffektiva formerna av marknadsföring på nätet.
Digital marknadsföring utnyttjar elektroniska enheter och digitala nätverk för att marknadsföra produkter och tjänster. Det handlar om att använda forskning och analys för att identifiera de mest effektiva marknadsföringsstrategierna och omsätta dem i försäljning. WMT:s blogg om digital marknadsföring innehåller användbara och insiktsfulla artiklar om en mängd olika ämnen som rör digital marknadsföring. WMT tillhandahåller särskilt artiklar om innehållsmarknadsföring, webbplatsdesign och användarupplevelse. Läs dessa artiklar för att ta reda på hur man använder innehållsmarknadsföring för att nå ut till flest möjliga potentiella kunder.
Social marknadsföring och välgörenhet
Om det görs på ett bra sätt kan social marknadsföring bidra till att sprida medvetenhet om viktiga samhällsfrågor och sälja välgörande beteenden. När det gäller välgörenhet kan social marknadsföring ha en särskilt kraftfull effekt när den innehåller ett inslag av välgörenhetsdonation. Millennials är till exempel den mest sannolika befolkningsgruppen att donera till välgörenhet. Faktum är att 84 procent donerar till välgörenhet varje år. Det motsvarar ungefär 481 dollar per person. Så varför är social marknadsföring så effektiv? Den kan bidra till att främja en sak, samtidigt som den lyfter fram mottagarnas goda arbete.
För att lyckas med social marknadsföring är det viktigt att förstå sin målgrupp. Du måste veta vad de vill ha, vad de inte vill ha och vad som motiverar dem att ändra sitt beteende. Kampanjer för social marknadsföring måste ta upp dessa frågor så att de kan påverka beteendet och i slutändan förändra den allmänna opinionen. Med hjälp av denna information kan marknadsförare skapa effektiva budskap för att nå sin målgrupp. Budskapen måste engagera dem känslomässigt. De bör också främja en sak som kommer att gynna samhället.
Samtidigt som social marknadsföring har blivit mer populär finns det fortfarande många utmaningar. En viktig fråga är att identifiera vad som motiverar individer att engagera sig i en handling. Kostnaden för social marknadsföring är i allmänhet noll för individen, så det kan bidra till att göra det lättare för människor att delta. Donationslådor på flygplatser är ett utmärkt exempel, eftersom de är placerade på platser som är fängslade. Donationer i form av icke utbytbara mynt som placeras i fickor och nyckelringar är ett utmärkt exempel på detta.